رضا یزدانی یکی از خوانندگانی است که صدایش روی تیتراژ آثار سینمایی شنیده می شود و تا کنون حتی در مقام بازیگر نیز مقابل دوربین رفته است او امسال با دو تیتراژ پایانی "خط ویژه" و "متروپل" در جشنواره ی فیلم فجر حضور دارد.   به همین بهانه با او گپی کوتاه زدیم که در ادامه می خوانید. 

 
- معمولا فیلم هایی سینمایی ترانه ای روی تیتراژشان ندارند و برعکس تلویزیون تیتراژ خوانی در سینما باب نیست اما جالب اینجاست که آن تعدادی که برای فیلم شان تیتراژ در نظر  می گیرند شما یکی از گزینه های اصلی شان هستید چرا که بیش از 90% تیتراژهای سینمایی را شما می خوانید علت این اتفاق چیست؟
 
بیش از 90 %؟ (می خندد) فکر می کنم چون خواننده های دیگر به آن صورت کار اجتماعی و معترض نمی خوانند وقتی فیلم جدی اجتماعی ساخته می شود اگر بخواهند ترانه ای روی تیتراژ داشته باشند حداقل یک نیم نگاهی به من می کنند و پیشنهاد همکاری می دهند اما تعداد نه هایی که می گویم بیشتر از تیتراژهایی است که خوانده ام اگر کاری را دوست داشته باشم و به من پیشنهاد هم بشود قطعا می پذیرم.
 
- منتقدان  و کارشناسان موسیقی همواره از شما به عنوان یک خواننده ی خاص نام می برند که افراد خاصی آن را می پسندند حالا با توجه به این سخن چطور کارگردانان سینما با این که همیشه به مخاطب فکر می کنند برای تیتراژ فیلم هایشان همیشه از حضور شما استقبال می کنند؟
 
من مخاطبم کم نیست الان فروش آلبوم های من بالای 150 هزار نسخه است وقتی تیراژ آلبومی از 50 هزار نسخه بالاتر می رود دیگر نمی توان گفت آن خواننده مخاطب خاص دارد، البته شاید زمانی این طور بود اما حالا به این صورت نیست؛ آلبوم پیشین من بیش از 200 هزار نسخه فروش داشت و این یعنی مخاطبان من محدود نیست. 
 
- این که در تیتراژ پایانی متروپل ابتدا آقای فروتن که سابقه ی خوانندگی ندارند بخوانند و پس از آن شما، از نظر شما مشکلی نداشت؟ و آیا این موضوع از ابتدا با شما مطرح شده بود؟
 
بله آقای کیمیایی با من در مورد این موضوع صحبت کرده بودند. مساله این جاست که من مدت هاست دارم کار می کنم و تیتراژ می خوانم اما آقای فروتن تازه این کار را شروع کردند، بناست آلبوم بدهند و برای شروع نیاز بود که در تیتراژ این فیلم حضور داشته باشند و آقای کیمیایی هم موافق بودند.
 
- اما به نظر می رسید ترانه ی ابتدایی تیتراژ خیلی مورد توجه قرار نگرفت و حتی بسیاری که در حال بیرون رفتن از سالن بودند بعد از شنیدن صدای شما به سالن برگشتند و یا ایستادند تا به ترانه ای که شما می خوانید گوش بدهند.
 
داستان اینجاست که این نوع سینما یک صدای عاصی می خواهد.
 
- خط ویژه ی مصطفی کیایی با این که لحنی طنز دارد اما یک فیلم اجتماعی است تیتراژ اول فیلم را سینا حجازی با همان ویژگی های شوخ خودش می خواند، چه شد که تیتراژ آخر را شما خواندید؟
 
خط ویژه علاوه بر وجوه طنزش یک فیلمی اعتراضی است و به همین دلیل خواندن تیتراژ پایانی آن به من پیشنهاد شد و من هم کار را دوست داشتم و پذیرفتم.
 
- شما تجربه بازیگری در سینما را نیز دارید چقدر بازیگری برای تان جدی است و با توجه به اهمیتی که موسیقی برای تان دارد بازیگری اولویت چندم شماست؟
 
بازیگری برایم چندان جدی نیست و قطعا موسیقی و خوانندگی اولویت یک، دو، سه، چهار، پنج و ششم من است (می خندد).